Morgen om 09:00 zijn we weer open
Samsonweg 132, 1521 RM Wormerveer +31 88 22 00 300 hallo@unframed.nl

#Employer branding

Een outdoor campagne in een digitaal tijdperk

Offline marketing is vaak een ondergeschoven kindje in dit online tijdperk. Zonde, want in een goede wervingscampagne vult dit  juist de online campagne aan (en vice versa). Een mix van offline en online middelen die op elkaar is afgestemd, maakt van jouw arbeidsmarktcommunicatie een succes.

Een buitengewone wervingscampagne

Een outdoorcampagne opnemen in je wervingscampagne is dus zo gek nog niet. Je kunt een outdoorcampagne zo uitgebreid maken als je zelf wilt. Van een enkele advertentie in print tot een multichannel advertentiecampagne: het DNA van een organisatie wordt zo door stad en land verspreid.

Waar zit die ideale kandidaat?

Al zijn social media niet meer weg te denken, toch is niet iedereen hierop te vinden. Breng bij een doelgroepanalyse daarom de digitale footprint van een bepaalde doelgroep in kaart. Daarmee bereikt een wervingscampagne namelijk die ideale kandidaat. Zo zullen ouderen bijvoorbeeld een stuk minder gebruikmaken van Instagram en TikTok. En er is een grote groep die zich bewust distantieert van social media óf er simpelweg weinig mee heeft. Eeuwig zonde dus als hier nu net het talent tussen zit dat je zoekt.

In de spotlight

Online adverteren is makkelijk, snel en meetbaar, maar elke organisatie die personeel zoekt zal zich op deze manier profileren. Met dagelijks tientallen advertenties gericht op arbeidscommunicatie op social media kanalen, is het dus lastiger om een plekje op de online bühne te bemachtigen. Een postercampagne langs de weg heeft dus veel meer ruimte om zijn spotlight te pakken. Natuurlijk zit hier wel een kleine kanttekening aan. Een goede wervingscampagne staat of valt namelijk bij een uniek concept en de juiste communicatiemix. Echt opvallen begint dus bij het creëren van een wervingscampagne met stopkracht.

Twee vliegen in één klap!

Het is een marketingtruc die al zo oud is als de weg naar Rome: herhaling, herhaling, herhaling. Verspreid je boodschap consistent, maar wel in verschillende jasjes. Want dat plant een zaadje in het hoofd van jouw ideale kandidaat en dat kan zomaar uitbloeien tot een warme lead. Die kandidaat ziet namelijk de social ad voorbijkomen en ziet vervolgens tijdens de lunch een busje met belettering langsrijden. Na het avondeten zoekt hij de organisatie toch eens op op Instagram en ziet daar dat de beloftes in de wervingscampagne ook daadwerkelijk toegepast worden binnen de organisatie.

Jouw employer branding op de kaart zetten? Unframed to the rescue. Samen zetten we de eerste stappen naar een unieke wervingscampagne!

Unframed to the rescue.

Neem contact op! Of download onze roadmap naar een wervingscampagne met stopkracht!

Wellicht is dit ook interessant…

De kracht van een creatieve vacature(tekst)

We kunnen allemaal wel voor de geest halen hoe een vacature er niet uit moet zien. Lees: een ellenlange tekst vol met clichés zonder pakkende opmaak.

Laat je inspireren door onze case bundel!

Van concept tot unieke wervingscampagne. Zo doen we dat: