Morgen om 09:00 zijn we weer open
Samsonweg 132, 1521 RM Wormerveer +31 88 22 00 300 hallo@unframed.nl

Bezorgers gezocht!

Die boodschappen lopen alleen niet vanzelf naar de voordeur en Albert Heijn kampte met een flink tekort aan bezorgers om op een elektrische bus te rijden. Aan Consolid de taak om deze nieuwe bezorgers te werven.

Ben jij een échte Bezorg Baas?

Maar wat maakt een baan als boodschappenbezorger onderscheidend? En hoe giet je dat in een unieke wervingscampagne? Met deze vragen klopte Consolid weer bij ons aan.

Voordat we in de brainstorm doken, zorgden we eerst voor wat inside information. We deden onderzoek naar de jonge doelgroep die Albert Heijn wilde aanspreken met hun arbeidsmarktcommunicatie en vroegen de huidige Albert Heijn bezorgers wat ze prettig vinden aan hun baan.

Paraplu concept

Hier kwamen drie interessante haakjes uit voort. De groeimogelijkheden binnen hun werk zagen ze als een grote plus, net als de grote  vrijheid en het eigenaarschap in hun werk. Bovendien gaven ze aan dat het fysieke werk je fit houdt. Zo hoefden ze na hun werk niet ook nog hun werkschoenen voor sportschoenen te verruilen. De input van de medewerkers vormde de basis voor het paraplu concept: Bezorg Bazen!

Onder dit paraplu concept hebben we drie sub-campagnes ontwikkeld die een jaar lang hebben gedraaid.

Level Up!

Een Bezorg Baas is van vele markten thuis, maar zelfs als baas blijf je mens. Natuurlijk zijn er onderlinge verschillen; de ene baas is de andere niet en oefening baart kunst. Binnen Albert Heijn is er veel groeiperspectief en je kunt jezelf ontwikkelen tot wie je wilt zijn. In deze eerste subcampagne hebben we dit groeiperspectief uitgelicht en gegoten in de sfeer van een game, helemaal passend bij de belevingswereld van de jongere doelgroep. Net als bij elk bekend spel kies je een karakter met bepaalde vaardigheden. Ben jij bijvoorbeeld een super goede chauffeur, maar kunnen je sociale skills nog wel een boost gebruiken? Geen probleem, je krijgt de ruimte om je te ontwikkelen. Je hoeft namelijk niet perfect te zijn om baas te zijn.

You are in the driver’s seat

Je staat aan het roer, letterlijk en figuurlijk. De tweede subcampagne legde de nadruk op de vrijheid en het eigenaarschap die Bezorg Bazen in hun werk ervaren. Jij bepaalt de route, waar je luncht en wanneer je werkt. Zolang je ervoor zorgt dat de boodschappen op tijd bij de voordeur komen, ben je baas in eigen bus. In de campagne hebben we dit gevisualiseerd door de bezorger meerdere ‘octopusarmen’ gegeven. De bezorger heeft immers de touwtjes in handen.

Fit for the job

Generatie Z vindt fit zijn belangrijk en ook onze Bezorg Bazen vinden dat ook. In de laatste subcampagne staat het fysieke werk centraal. Sporten en werken tegelijk? Als Bezorg Baas ben je constant fysiek bezig, en dat werpt zijn vruchten af.

Van je conditie tot spiermassa; Sporten terwijl je betaald krijgt! Past dit bij jou? Dan ben jij fit for the job!

De drie subcampagnes hebben een jaar lang digitaal gedraaid. Op deze manier zorgden we voor genoeg afwisseling en spraken we verschillende doelgroepen, met uiteenlopende motivaties om Bezorg Baas te worden, op een eigen manier aan.

Gratis roadmap voor een wervingstrategie die werkt!

Benieuwd hoe een je een goede wervingsstrategie opzet? Dat snappen we! Speciaal daarom hebben we een unieke roadmap voor een succesvolle wervingscampagne voor je klaargezet. Download ‘m gratis en zet ook zelf de eerste stap naar succesvolle werving!

Next work Next work
Bravilor Bonamat

Zelf op zoek naar een meesterwerk?