De heilige graal van je communicatieafdeling, en misschien wel het hele bedrijf.
Het brandbook fungeert als het naslagwerk van je merkidentiteit, waarin alle visuele en verbale elementen die het merk vertegenwoordigen worden vastgelegd. Dit zorgt voor consistent gebruik in zowel interne als externe communicatie, maar is ook je gids voor houding en gedrag.
Wanneer we bij Unframed een brandbook ontwikkelen, is het resultaat een samenstelling van informatie die feitelijk de kern of ziel van je merk toont. Het gaat verder dan richtlijnen rondom vormgeving zoals je in een styleguide vindt, maar vertelt de geschiedenis, doelgroepen, het karakter van het merk, hoe dat tot uiting komt en veel meer. Daarnaast biedt het duidelijke richtlijnen over de presentatie van het merk op diverse platforms en voor diverse doeleinden, zoals sociale media, drukwerk, websites, en meer.
Dit doorgaans veelomvattende document is niet alleen handig voor de marketing-afdeling, maar dient ook als een visitekaartje voor externe partners en als een belangrijk onboarding document voor nieuwe medewerkers.
Kortom, het brandbook vormt het visitekaartje van jouw organisatie en zorgt ervoor dat zowel partners als medewerkers consistent en op de juiste manier het merk kunnen communiceren. Het is een vrij essentieel instrument voor het versterken en behouden van een herkenbare en consistente merkidentiteit. Samen leggen we jouw merkidentiteit vast in een brandbook!
Je bent bij Unframed aan het juiste adres! Drop hieronder je uitdaging of neem direct contact op met Robert!
Of je nu helemaal voor ogen hebt wat je zoekt of eerst even van gedachten wilt wisselen:
Bellen, mailen, connecten via LinkedIn of plan gewoon meteen een afspraak met hem in!