Het echte vraagstuk vindt je vaak door eerst een stap terug te gaan.
Soms vragen onze klanten direct om een nieuwe website, een wervingscampagne of een product brochure. Maar is dat wel écht wat er nodig is? Hoe kom je daar achter zonder achteruit te lopen? We leggen je uit hoe we vanuit Unframed verder komen door soms even terug te gaan.
Er worden onvoldoende vacatures vervuld, een website levert te weinig conversie op of niemand kan eigenlijk uitleggen waar een organisatie nu eigenlijk voor staat. Alhoewel dit concrete probleemstellingen lijken, zijn het vaak symptomen van een andere oorzaak. Zo kan een werkgever onvoldoende personeel vasthouden door een onjuist beeld als werkgever te geven, wordt er online én offline niet het juiste verhaal verteld of is je dienstverlening or productaanbod zo diffuus dat je propositie en onderscheidend vermogen naar de markt verdwenen is. Geen zorgen: met een gereedschapskoffer aan strategische tools zorgen we bij Unframed voor duidelijkheid.
Bij Unframed proberen we altijd de vraag achter de vraag te vinden. Want alleen dan kan je tot de beste oplossing komen.
Lees meerSoms is een interactieve sessie met verschillende kennishouders gewoon net even beter om tot de crux te komen. Het blijft tenslotte mensenwerk, toch?
Lees meerMet een sterke merkpositionering weet jouw ideale klant zonder moeite het kaf van het koren te scheiden.
Lees meerDat aan de start van een project de oorzaak en probleem nog niet volledig duidelijk zijn, is eigenlijk helemaal niet vreemd. Toch wordt er in de praktijk op basis van de initiële probleemstelling meteen aan oplossingen gedacht. Om onjuiste aannames zo veel mogelijk te vermijden werken we bij Unframed vraagstukken vaak eerst strategisch uit.
De voordelen van strategische stappen voor dat je de oplossing uitwerkt:
Om goed inzicht te krijgen in de vraag achter de vraag, zetten we eerst het fundament neer voor de juiste oplossing. Hoe? Door te praten met mensen uit alle lagen van de organisatie, door beschikbare data te analyseren en te onderzoeken, en door marktontwikkelingen en trends toe te passen. Zo komen we tot een advies over hoe een merk of organisatie zich beter kan positioneren. Om daarmee nieuwe of bestaande kansen beter te benutten.
Dit doen we met o.a. door middel van een Discovery traject, strategische workshops of een UX-onderzoek bij digitale vraagstukken. Hiermee kunnen we vervolgens aan de slag met je Merkpositionering, je website of applicatie, of welke oplossing jouw doelstelling dan ook vereist.
Samen zorgen we voor inzicht in je vraagstuk en verkennen we de mogelijke oplossingen. Drop hieronder je vraagstuk of neem direct contact op met Robert!
Of je nu helemaal voor ogen hebt wat je zoekt of eerst even van gedachten wilt wisselen:
Bellen, mailen, connecten via LinkedIn of plan gewoon meteen een afspraak met hem in!