Geopend tot 17:00
Samsonweg 132, 1521 RM Wormerveer +31 88 22 00 300 hallo@unframed.nl

Bravilor Bonamat

Koffie? Deze zes letters zijn vaak het begin van een goed gesprek. Het weekendpraatje bij het koffieapparaat met collega’s op maandagochtend óf juist het begin van een ontmoeting met een vreemde bij het tankstation.

Dat koffie verbindt, beseft Bravilor, een familiebedrijf dat wereldwijd koffiemachines levert aan de professionele markt, maar al te goed.

Met deze boodschap in het achterhoofd kreeg Unframed de opdracht om een nieuwe corporate merkidentiteit te ontwikkelen. Om vervolgens, gesteund op die identiteit, een website en diverse offline middelen, zoals een beursstand, te creëren. Creatie en development sloegen de handen ineen … and we started brewing.

Bakkie?

Bravilor voorziet de professionele markt al sinds 1948 van koffie, maar een consistente branding miste nog. Bravilor levert koffiemachines die doen wat ze beloven.

De machines hebben een lange levensduur en zijn onderhoudsvriendelijk. Op de machines van je Bravilor kun je bouwen. Zo kun jij zorgeloos genieten van een bakje koffie en focussen op de belangrijke zaken.

Zuivere koffie

Menselijkheid, kwaliteit, betrouwbaarheid en de nuchtere cultuur waren de bouwstenen van de nieuwe identiteit die we ontwikkelden. Bravilor doet wat het zegt en dat lieten we dan ook terugkomen in de pay-off: ‘Brewing your coffee’. De menselijke benadering en recht-door-zee-mentaliteit zijn terug te zien in de moderne look and feel.

In de beeldtaal laten we sociale interactie terugkomen. De vormentaal geeft een zachte en toegankelijke indruk en het kleurgebruik en de dikgedrukte, schreefloze typografie zorgen voor een duidelijke oogopslag. De look and feel biedt ruimte waar het om draait: wereldwijd kwalitatieve koffie serveren, toegankelijk voor iedereen.

Van identiteit naar techniek

De nieuwe merkidentiteit moet natuurlijk ook online uitgerold worden, maar daarnaast was er ook een technische optimalisatieslag te slaan. Zo werd er een website als online visitekaartje gecreëerd en zijn we volop in de ontwikkeling van een B2B-platform.

Meten is weten

Aan de basis van elk goedlopend digitaal product ligt een UX-traject. Onze UX’er doet uitgebreid onderzoek naar het optimale gebruiksgemak van een digitaal product, maar doet ook marktonderzoek en concurrentieanalyse.

Vanuit dit startpunt ontwierp onze webdesigner het design van de website. Natuurlijk geheel in lijn met de vernieuwde corporate identiteit. Tijdens het bouwen van de website blijft de UX’er betrokken om te checken en te finetunen. Het is namelijk leuk wanneer een digitaal product een strak jasje heeft, maar een te strak jasje is ook niets. Kortom, een digitaal product moet wel functioneren.

Online visitekaartje

Smoel voor je merk! De nieuwe identiteit moest natuurlijk ook online zichtbaar zijn. Daarom is er een website ontworpen die als online visitekaartje fungeert. De website is toegankelijk voor iedereen en ademt de nieuwe merkidentiteit. De website heeft als doel de collectie en het merkverhaal van Bravilor duidelijk tentoon te stellen.

Dankzij duidelijke 3D-tekeningen en hoogwaardige afbeeldingen kunnen bezoekers de collectie in detail bekijken. Ook hebben we de meest populaire machines extra in de schijnwerpers gezet met gedetailleerde productoverzichten. Via eenvoudige filteropties kunnen bezoekers de collectie gemakkelijk doorzoeken, waardoor de website een handig verlengstuk wordt van de fysieke catalogus.

Naast het tonen van de collectie, biedt de website ook boeiende content, zoals een quiz: ‘Welke machine past het best bij jouw organisatie?’, informatieve blogs en een Q&A-sectie. Hiermee is de website niet alleen aantrekkelijk, maar ook nuttig voor bezoekers die meer willen weten over de producten van Bravilor. Daarnaast is de website volledig SEO-proof en vindbaar voor het publiek.

Digitale service

Omdat Bravilor wereldwijd koffiemachines levert aan de zakelijke markt, en dit veelal met dealers doet, was er ook vraag naar een centraal platform waar alle producten en diensten van Bravilor zichtbaar zijn.

Naast de website is er een B2B platform, waarmee alle koffiezetapparaten via 360 graden weergave kunnen worden bekeken. Daarnaast dient het platform ook als serviceplatform waar verkopers content kunnen ophalen ter ondersteuning en waar servicemonteurs ondersteuning kunnen krijgen bij de reparatie van de machines.

Zo kunnen ook derde partijen de service leveren die Bravilor zo hoog in het vaandel heeft staan. Maar het platform heeft nog veel meer in zijn mars. Daarover later meer … Cliffhanger!

Resultaat

Dat Bravilor meer is dan alleen een ‘koffiemomentje’ is inmiddels wel duidelijk. Een eer dus om aan dit innovatieve merk mee te mogen bouwen. En dan hebben we het nog niet eens over de combinatie van creatie en development gehad. Het is tof om te zien hoe onze expertise naadloos aansluit bij de uitdagingen van Bravilor. Doen waar we goed in zijn en dan op dit niveau, daar maakt ons hart een klein sprongetje van!

Next work Next work
Albert Heijn

Zelf op zoek naar een meesterwerk?